قالب های فارسی وردپرس 20

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 20

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس در حدود ۶۰ درصد سایت‌های طراحی شده با CMS را به خویش وابستگی داده است. در چنین شرایطی، اضافه کردن امکانات فروشگاه اینترنتی به سایتی که پیشتر با وردپرس طراحی شده است یا در سناریویی دیگر، طراحی یک سایت اطلاع‌رسانی جدید با امکانات فروشگاهی در بسیاری از موارد با وردپرس گزینه‌ای غیرقابل چشم‌پوشی خواهد بود.


وردپرس


هرچند وردپرس به صورت پیش‌فرض دارای امکانات فروشگاهی نیست اما سیستمی قابل گسترش است و افزودن امکانات جدید به آن با استفاده از افزونه‌های مختلف امکا‌ن‌پذیر است.


در زمینه‌ی طراحی فروشگاه وردپرسی  نیز، چندین افزونه برای اضافه کردن امکانات فروش محصولات مجازی و فیزیکی برای وردپرس هستی دارند که در این نوشته محبوب‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم نمود.



ووکامرس

ووکامرس شناخته‌شده ترین افزونه برای طراحی سایت فروشگاه در وردپرس است. برآورد می‌شود بیش از ۱۰ میلیون فروشگاه اینترنتی، خدمات فروش کالا و محصولات دیجیتال خود را با ووکامرس به مشتریان ارائه می‌نمایند.


ووکامرس دامنه‌ی وسیعی از امکانات برای فروش کالا را در گزین کردن شما قرار می‌دهد. علاوه بر این می‌توان از صدها افزونه‌ی رایگان و بازرگانی برای افزودن یا تغییر دادن امکانات پیش‌فرض ووکامرس استفاده نمود.


WooCommerce


ووکامرس می‌تواند برای فروش محصولات دانلودی( دیجیتالی ) به کارگرفته شود. وانگهی امکانات متعددی برای دسته‌بندی و نمایش محصولات و ارائه‌ی گزارش‌های عملکرد فروشگاه در دسته مدیریت برای شما فراهم می‌کند.


یکپارچه‌سازی ووکامرس با سیستم‌های بیگانه دیگر بدست WooCommerce API امکان‌پذیر است. برای مثال می‌توان محصولات درج شده در سیستم فروش درونی کمپانی را به صورت خودکار در ووکامرس نیز درج نمود. یا با این قابلیت می‌تواند همزمان با ثبت محصولات و دگرگونی ها در یک فروشگاه، همین دگرگونی ها را در چندین فروشگاه دیگر نیز به صورت مشابه تکرار نمود.


برای کسب اطلاعات بیشتر در باره ووکامرس اینجا کلیک کنید.


Easy Digital Downloads

EDD یا Easy Digital Downloads محبوب‌ترین فروشگاه‌ساز تحت وردپرس برای فروش محصولات دانلودی است. امکان فروش کلیه محصولات دیجیتالی از جمله فایل، پروانه استفاده از نرم‌افزارها و سرویس‌های آنلاین در این افزونه هستی دارد. با پروا به تمرکز تخصصی این افزونه روی محصولات دیجیتال، استفاده از دیگر سیستم‌ها که به صورت جانبی از محصولات دانلودی پشتیبانی می‌کنند عملکرد مثل EDD را نتیجه نخواهد داد.


Easy Digital Downloads


EDD نیز مشابه ووکامرس با کمک افزونه‌های وردپرس قابلیت توسعه و اضافه شدن امکانات را دارا می‌باشد.


Magento WordPress Integration

علاوه بر سیستم‌های فروشگاهی که در دل وردپرس فعالیت می‌کنند، استفاده از سیستم‌های فروشگاهی تخصصی مثل مجنتو نیز در کنار وردپرس امکان‌پذیر است. افزونه‌ی Magento WordPress Integration ابزاری است که برخی از امکانات موجود در فروشگاه‌ساز مجنتو را در وردپرس یکپارچه کردن  می‌کند.


Magento in WordPress


استفاده از این افزونه، تمامی امکانات مجنتو را به وردپرس منتقل نمی‌کند و با کمک این افزونه، نیاز به مراجعه به سیستم مجنتو برای تکمیل خرید، برطرف نخواهد شد.


با این وجود یکپارچه سازی برخی امکانات هسته‌ی مجنتو در وردپرس و نمایش بعضی موجودیت‌های فروشگاه می‌تواند ابزاری پسندیده برای فعالیت همهنگام وردپرس و مجنتو به آمار آید.


PrestaShop Integration

فروشگاه‌ساز PrestaShop نیز یکتا از سیستم‌های نیرومند برای طراحی سایت فروشگاهی به شمار می‌رود. با کمک افزونه‌ی PrestaShop Integration، امکان یکپارچه‌سازی بعضی از امکانات پرستاشاپ با وردپرس امکان‌پذیر می‌شود.


PrestaShop


همانند آنچه در مورد مجنتو گفته شد، به کارگیری افزونه تعویض برای مراجعه به فروشگاه پرستاشاپ جهت تکمیل فرآیند خرید نیست و فقط نمایش بعضی منابع موجود در پرستاشاپ در سایت طراحی شده با وردپرس امکان‌پذیر خواهد بود.

توییتر مدیر سابق اپل را استخدام می‌کند

تنوع قومیتی در توییتر

این شبکه‌ی اجتماعی با استخدام یکی از مدیران سابق اپل می‌خواهد تنوع قومیتی نیروی کارش را افزایش دهد.

عده‌ای درباره‌ی استخدام سیمیناف تردیدهایی دارند چرا که او یک مرد سفیدپوست است.

توییتر می‌خواهد یکی از مدیران سابق اپل را استخدام کند تا سمت مدیریت ارشد واحد تنوع قومیتی را به عهده بگیرد. این اقدام توییتر پس از انتقادهای شدید وارد شده به این شرکت صورت گرفت. انتقادات وارده حاکی از این بودند که درصد بسیار اندکی از نیروی کار این شرکت به نژادها و اقلیت‌های مختلف تعلق دارد.

«جفری سیمیناف» جای Janet Van Huysse را در این شبکه‌ی اجتماعی خواهد گرفت. Huysse شش سال در این سمت فعالیت می‌کرد. «برایان شیپر»، رییس منابع انسانی توییتر این خبر را از طریق صفحه‌ی رسمی‌اش در توییتر اعلام کرد. سیمیناف هم گفته که برای ملحق شدن به توییتر بسیار هیجان‌زده است. او به مدت دو سال مدیر تنوع قومیتی و اقلیتی در اپل بود. توییتر در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است.

احتمالا سیمیناف تلاش خواهد کرد که نیروی کار این شبکه‌ی اجتماعی جهانی‌تر شود. یعنی، با افراد از نژادها، قومیت‌ها و اقلیت‌های مختلف بدون هیچ تبعیضی برخورد شود و با فرصت برابر بتوانند در توییتر استخدام شوند. هرچند که عده‌ای درباره‌ی استخدام سیمیناف تردیدهایی دارند چرا که او یک مرد سفیدپوست است. اما تنوع قومیتی و نژادی صرفا به مسئله‌ی سیاه‌پوست و سفیدپوست مربوط نمی‌شود. بلکه تنوع قومیتی به معنای واقعی‌اش شامل افراد با نژادها، جنسیت‌ها و پیشینه‌ی اقتصادی اجتماعی گوناگون و همچنین افرادی با ناتوانایی‌های فیزیکی هم می‌شود.

افزونه‌ی AVG یک حفره‌ی امنیتی بزرگ داشت

حفره امنیتی avg

یک حفره‌ی امنیتی در یکی از افزونه‌های AVG برای کروم میلیون‌ها کاربر را در معرض خطر هک شدن قرار داد.

اگر این افزونه مورد حمله‌ی هکر قرار گیرد، اطلاعات شخصی جزئی مثل ایمیل یا لیست سایت‌های مشاهده شده فاش می‌شود.

اگر شما از افزونه‌ی AVG به نام Web TuneUp برای کروم استفاده می‌کردید، این احتمال هست که به سیستم شما نفوذ شده باشد. کار افزونه‌ی Web TuneUp این است که نتایج جستجوی مشکوک را با علامت پرچم مشخص ‌کند تا به این طریق کاربران به دام وب‌سایت‌های خطرناک نیفتند.

اما براساس مطلبی که در یکی از وب‌سایت‌های مرتبط با امنیت گوگل پست شده، به نظر می‌رسد این افزونه به گونه‌ای کدنویسی شده که در مقابل هکرها آسیب‌پذیر است و می‌تواند داده‌های شخصی را در معرض خطر قرار دهد. در این پست نوشته شده: “این افزونه تعداد زیادی از رابط‌های برنامه‌نویسی جاوااسکریپت را به کروم اضافه می‌کند. پروسه‌ی نصب آن پیچیده است به خاطر همین می‌تواند از کنترل‌های امنیتی کروم رد شود. هدف کنترل‌های امنیتی کروم جلوگیری از سواستفاده‌ی رابط‌های برنامه نویسی افزونه‌ها است.”

اگر این افزونه مورد حمله‌ی هکر قرار گیرد، اطلاعات شخصی جزئی مثل ایمیل یا لیست سایت‌های مشاهده شده فاش می‌شود. البته خبر خوب این است که AVG سرعت عمل خوبی داشته و چند روز پس از با خبر شدن از این موضوع، این مشکل امنیتی را با انتشار به‌روزرسان حل کرده است.

اگر هنوز این افزونه را به‌روزرسانی نکرده باشید، باید سریع‌تر این کار را انجام دهید. مشخص نیست که این حفره‌ی امنیتی قبل از اینکه گوگل آن را پیدا کند، از کی وجود داشت. کشف این آسیب‌پذیری نشان می‌دهد که سازندگان آنتی‌ویروس در مقابل مشکلات امنیتی با چالش‌هایی رو به رو هستند.

منبع: Geek

مخترع Copy/Paste چه کسی بود؟

ازآنجایی‌که در حال خواندن این مقاله در دیجی‌کالا مگ هستید، قطعا طرز کار با کامپیوتر یا موبایل را می‌دانید. درنتیجه حتی اگر کمترین میزان دانش در زمینه‌ی کار با کامپیوتر را داشته باشید، حتما با اصطلاحات «کپی» (Copy)، «کات» (Cut) و «پیست» (Paste) آشنا خواهید بود.

کپی/پیست یکی از رایج‌ترین دستورات در سیستم‌های عامل مختلف است که همه‌ی ما به‌صورت روزانه با آن سر و کار داریم. شاید این دستور، خیلی ساده و ناچیز به نظر آید ولی تصور کنید اگر در دنیای پیچیده‌ی امروز، امکان کپی/پیست وجود نداشت، چقدر تایپ کردن و به خاطر سپردن مطالب بیش‌تر می‌شد.

حال که ارزش این دستور ساده ولی حیاتی را متوجه شدیم، بهتر است از «لری تسلر» (Larry Tesler) تشکر کنیم. تسلر توانست عنوان «مخترع دستورهای Cut، Copy و Paste» را به خود اختصاص دهد. او یکی از مهندس‌های نخبه در Xerox PARC (مرکز تحقیق و توسعه در ایالت کالیفرنیا) در دهه‌ی هفتاد میلادی بود. در آن زمان، کامپیوترهای خانگی تنها در حد یک ایده بودند و کسی فکر نمی‌کرد که روزی به واقعیت تبدیل شوند.

Who_Invented_Copy_and_Paste_01

تسلر در بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۶ بر روی برنامه‌ریزی سیستم Smalltalk-76 کار می‌کرد. در آن زمان او راه‌حلی برای ذخیره‌سازی متن‌ها بر روی حافظه‌ی داخلی کامپیوتر (کپی یا کات) و سپس انتقال آن به‌جای دیگری (پیست) پیدا کرد. لغات Cut، Copy و Paste هم از اصلاحات کتاب‌های چاپی برداشته شده‌اند؛ جایی که واقعا لغات با قیچی بریده (Cut) و بر روی کاغذ دیگری چسبانده (Paste) می‌شدند.

راهنمای کار کردن با افزونه‌های مرورگر فایرفاکس

افزونه­‌ها برنامه­‌های کوچک و کاربردی هستند که به کاربران کمک می­‌کنند تا مرورگرهای محبوبشان را آن‌­طور که می­‌خواهند ارتقا دهند. خوشبختانه افزونه‌­ها، برای مرورگرهای مشهور و محبوب نظیر فایرفاکس،گوگل کروم، اپرا و غیره طراحی شده و در دسترس هستند. اما موضوع مورد بحث امروز دیجی‌کالا ­مگ در این مقاله پیرامون موضوعات زیر است:

  ۱.  آشنایی با افزونه‌­های فایرفاکس
  ۲. راهنمای نصب افزونه­‌های فایرفاکس
  ۳. محل قرارگیری افزونه­‌های فایرفاکس
  ۴. روش حذف و غیرفعال کردن افزونه‌­های فایرفاکس

    ‌‌‌   ‌‌‌

در ادامه این آموزش را دنبال می‌کنیم:

۱.  آشنایی با افزونه‌­های فایرفاکس

فایرفاکس، افزونه‌‌­هایش را در آدرسی به‌صورت https://addons.mozilla.org/en-US/firefoxجمع‌آوری کرده است. برخی افزونه­‌ها قابلیت نصب بر روی مرورگرهای تحت موبایل را دارند و برخی هم برای مرورگرهای تحت ویندوز طراحی شده‌اند؛ اما بیشتر افزونه­‌ها برای نصب در هر دو پلتفرم آماده‌­اند. زمانی‌که وارد این وب‌سایت می‌­شوید با صفحه‌­ای روبرو می‌شوید که بخش­‌های مهم آن را در زیر برای‌تان شرح داده‌­ایم.

افزونه فایرفاکس

در این صفحه می‌­توانید به افزونه‌­ها و تم­‌هایی دسترسی داشته باشید که تنها در این مرورگر قابلیت استفاده را دارند. در ابتدا با کادر جستجو روبه‌رو می­‌شوید:

فایرفاکس ۲

کافیست در این کادر، کلمه‌­ای مرتبط با افزونه­‌ای که به آن نیاز دارید را بنویسید؛ بعد از آن فایرفاکس، لیستی از افزونه‌­های مرتبط با کلمه‌ی مورد جستجو را برایتان لیست می­‌کند.

در سمت چپ صفحه با دسته‌بندی­‌هایی روبرو می‌­شوید که می‌­توان گفت تمام نیازهای عمومی کاربران اینترنتی را پوشش داده است.

افزونه های فایرفاکس

و اما در سمت راست نیز با افزونه‌هایی دیدار خواهید کرد که از آن‌ها بیشتر استقبال شده است. حتما به این بخش سر بزنید شاید شما هم به آن­‌ها نیاز داشته باشید.

    ‌‌   ‌‌‌‌‌