آمار توزیع نسخههای اندروید مربوط به ماه آگوست منتشر شد و کاملا طبیعی است که که در این آمار اثری از اندروید پای دیده نمیشود. طبق این آمار، تعداد گجتهای اندرویدی مبتنی بر اندروید پای که طی این ماه به فروشگاه پلی مراجعه کردهاند، کمتر از ۰.۱ درصد از کل آمار بوده است.
طبق این آمار، گوشیهای مبتنی بر اندروید نوقا بیشترین تعداد را تشکیل میدهند.
طبق این آمار، گوشیهای مبتنی بر اندروید نوقا بیشترین تعداد را تشکیل میدهند که درصد مربوط این نسخه از اندروید ۳۰.۸ درصد است و بر اساس این جدول، ۱۰.۵ درصد از این آمار مربوط به اندروید ۷.۰ و ۲۰.۳ درصد هم مربوط به اندروید ۷.۱ است. در ماه قبلی هم درصد مربوط به اندروید نوقا همینقدر بود و شاهد تفاوت معنیداری نیستیم. اندروید ۸.۰ و ۸.۱ اوریو هم در ۱۴.۶ درصد از گجتهای اندرویدی یافت میشود که این آمار در ماه قبلی ۱۲.۱ درصد بوده است.
بعد از اندروید نوقا، همهگیرترین سیستمعامل، اندروید ۶.۰ با درصد ۲۲.۷ درصد است که در ماه ژوئیه این درصد ۲۳.۵ درصد بوده و به همین خاطر شاهد کاهش تعداد گجتهای مبتنی بر این نسخه از اندروید هستیم. درصد مربوط به اندروید ۵.۰ و ۵.۱ هم ۱۹.۲ درصد و برای اندروید ۴.۴ کیتکت این درصد ۸.۶ درصد است.
منبع: Phone Arena
سامسونگ در سال ۲۰۱۷ همزمان با معرفی گلکسی اس ۸، از دستیار دیجیتالی بیکسبی پردهبرداری کرد. در حال حاضر، قابلیتهای بیکسبی اصلا قابل مقایسه با گوگل اسیستنت نیست اما رییس بخش گجتهای سامسونگ گفته که همکاری بین این دو شرکت برای بهبود امکانات بیکسبی امکانپذیر است.
در یک کنفرانس خبری در نمایشگاه IFA 2018، این مدیر ارشد گفته که به دلیل گستردگی و متنوع بودن گجتهای مبتنی بر بیکسبی، گوگل از طریق این همکاری میتواند سود قابل توجهی را به دست آورد. بیشتر شرکتها به ساخت اسپیکرها و نمایشگرهای هوشمند مبتنی بر دستیارهای دیجیتالی بسنده کردهاند، اما سامسونگ انواع و اقسام وسایل-از پرینترها گرفته تا سیستمهای تهویه هوا-را میسازد و روانه بازار میکند و این شرکت قصد دارد تمام این محصولات را مجهز به دستیار دیجیتالی بیکسبی کند.
سامسونگ قصد دارد دیگر سرویسهای این شرکت مانند گوگل مپ را با بیکسبی یکپارچه کند.
دستیار دیجیتالی سامسونگ هماکنون برای انجام جستجوهای اینترنتی از موتور جستجوی گوگل استفاده میکند اما سامسونگ قصد دارد دیگر سرویسهای این شرکت مانند گوگل مپ را با بیکسبی یکپارچه کند. گوگل از پیشگامان حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی محسوب میشود و سامسونگ امیدوار است از طریق همکاری با این شرکت، از بخشی از این اطلاعات بهره ببرد.
همکاری با سامسونگ که یکی از بزرگترین غولهای تکنولوژی محسوب میشود، مطمئنا مزایای زیادی برای گوگل به همراه دارد اما این که آیا گوگل میخواهد دانش خود را با یک رقیب مستقیم در حوزه دستیارهای دیجیتالی به اشتراک بگذارد، هنوز مشخص نیست. این شرکت همین حالا هم اسپیکرهای هوشمند خود را میسازد و در حال همکاری با دیگر شرکتهای سازنده برای تعبیه گوگل اسیستنت در گجتها و محصولات آنها است.
سه روز پیش مرورگر گوگل کروم ده ساله شد و به همین مناسبت، نسخهی جدید این مرورگر رابط کاربری و قابلیتهای جدیدی را برای کاربران به ارمغان میآورد. در نسخهی جدید شاهد مدور شدن تبها و بخشهای مختلف، رنگهای جدید و آیکونهای بهروز شده هستیم. این تغییرات محدود به به ظاهر نمانده و دیگر بخشهای این مرورگر هم دستخوش تغییر شده است.
در این نسخه جدید، اطلاعات مختلفی مانند اخبار ورزشی، وضعیت آب و هوا و دیگر موارد، بعد از تایپ کلیدواژههای مربوط، مستقیما در نوار آدرس به نمایش در میآیند و حتی میتوانید از نوار آدرس برای جستجو در بین تبهای باز شده هم استفاده کنید. در همین زمینه باید به شکل و شمایل جدید تبها هم اشاره کنیم که در این نسخه گوگل کروم ظاهر جذابتری پیدا کردهاند.
گوگل همچنین در این نسخهی جدید عملکرد Autofill را بهبود بخشیده و حالا در زمینهی پر کردن جایگاههای مربوط به رمز عبور، آدرسها و موارد این چنینی دقیقتر عمل میکند. علاوه بر این، ابزار مدیریت رمز عبور موجود در این مرورگر هنگام ایجاد اکانت، رمز عبورهای پیچیدهای را به کاربر پیشنهاد میدهد و بعد از ذخیرهسازی آنها در اکانت گوگل، کاربر مذکور در نسخههای دسکتاپ و موبایل این مرورگر میتواند به این رمزعبورها دسترسی داشته باشد.
این طراحی جدید برای نسخههای ویندوز و مک و iOS و اندروید عرضه شده است؛ به همین خاطر کاربران گوگل کروم در تمام پلتفرمها میتوانند از این قابلیتهای جدید بهرهمند شوند. البته باید خاطرنشان کنیم که در نسخهی iOS نوار ابزار به بخش پایین رابط کاربری منتقل شده تا دسترسی به آنها برای کاربران سادهتر شود.
هرچند در حال حاضر گوگل کروم برای شناسایی بدافزارها و سایتهای مشکوک از یادگیری ماشینی بهره میبرد، اما این شرکت بهدنبال بهرهگیری از هوش مصنوعی پیشرفتهتر برای ارائه قابلیتهای جذابتر است. در همین زمینه، معاون ارشد بخش مدیریت محصول گوگل میگوید: «وقتی که ما ده سال پیش گوگل کروم را عرضه کردیم، مرورگر را به چشم پنجرهای به دنیای وب میدیدیم. یک دهه بعد، کاربران برای دسترسی به وبسایتها و اپلیکیشنهای تحت وب همچنان از مرورگرها استفاده میکند. حالا که گوگل کروم وارد دهه دوم زندگی خود شده، ما میخواهیم این پنجره را بزرگتر کنیم، تا کاربران بتوانند موارد بیشتری مشاهده کنند و کارهای بیشتری انجام دهند.»