برایان تریسی در کتاب 21 راز میلیونرهای خودساخته، بهترین قوانین و بنیادی که الی به حال در تاریخ بشری برای رسیدن به ثروت شخصی کشف شده است را با شما در میان میگذارد.
آنچه که قرار است در کتاب 21 راز میلیونرهای خودساخته (21Success Secret To self Made Millionaires) یاد بگیرید میتواند زندگی شما را متحول کند. این ایدهها، بینشها و راهبردها جایگاه پرش به سوی موفقیتهای مالی برای میلیونها مرد و زن در هر دورهای از حیات بوده است. دانلود کتاب میلیونر خودساخته برایان تریسی به شغل گیری این اصول، ساده، مؤثر و تقریباً آسان است. هر یک از آنها حاصل پژوهشهای جامع و مصاحبه با میلیونرهای خودساخته است. همهی این ایدهها بارها و بارها آزمایش و امتحان شده، اگر شما نیز آنها را در زندگیتان به پیشه ببندید، قطعاً جواب میگیرید.
برایان تریسی (Brian Tracy) بیش از 2 میلیون مرد و زن را در دورههایش دربارهی فروش، مدیریت، موفقیت شخصی و ترقی مالی فارغالتحصیل کرده است. برنامههای ویدیویی و صوتی او به 20 زبان ترجمه شده و در 38 کشور دانشمند فروش رفته است. برایان نه تنها خویش را از تهیدستی- نداری به ثروت رساند بلکه به هزاران مرد و زن دیگر که با هیچ آغاز کردهاند، اثر دیتا که چطور به خودسالاری مالی برسند.
بیش از 90% کلیه کسان موفق امروز، در ابتدا تهیدست یا تقریباً تهیدست بودهاند. هر میلیونر خودساخته به طور متوسط 3/2 بار ورشکست یا تقریباً ورشکست شده است. اکثر افراد ثروتمند بارها با شکست مواجه شدهاند الی اینکه نهایتاً از فرصت مناسب استفاده کردهاند و آن را به کامیابی مالی تبدیل نمودهاند. و آنچه را که صدها، هزار و بلکه میلیونها نفر توانستهاند انجام دهند، شما هم میتوانید.
واقعیت این است که بیشتر میلیونرهای خودساخته مردمی عادی هستند با تحصیلات، شغل، زندگی، خانه و خودرو متوسط، ولی آنها دریافتهاند که دیگر افراد موفق چگونه عمل میکنند و سپس همان اعمال را بارها و بارها تکرار کردهاند تا اینکه به همان نتایج دست یافتهاند. هیچ بخت یا معجزهای در شغل نیست. اگر شما دارای همان افکار و اعمال میلیونرهای خودساخته باشید، به زودی همان نتایج و منافع را به دست میآورید. اینگونه ریشه-بن-بیخ دلیل و معلول در زندگی شما تأثیر میگذارد.
برای مدیر خودساخته شدن 21 رمز وجود دارد که اتمام هر یک برای دست یابی به استقلال مالی ضروری است. به شغل نگرفتن هر یک از این اصول به انفرادی میتواند تندرستی، خوشحالی و کامیابیای که میتوانستید داشته باشید را از بین ببرد. خبر خوب اینکه شما میتوانید هر یک از این اصول را با تمرین و تکرار بسیار بیاموزید لغایت همانند نفس کشیدن برایتان طبیعی شود. همانطور که دوچرخه سواری و رانندگی را یاد گرفتید، این رموز را نیز میتوانید یاد بگیرید و در زندگیتان به پیشه ببرید. هیچ محدودیتی هستی ندارد به جز محدودیتی که خودتان، برای خویش برپایی میکنید. حالا، اجازه دهید آغاز کنیم.
در بخشی از کتاب 21 راز میلیونرهای خودساخته میخوانیم:
تصویری از آیندهی بلند مدت خویش خلق کنید. هر چه تصویرِ مربوط به تندرستی، خوشحالی و کامیابی شما واضحتر باشد، پیشرفتتان به سوی آنها و حرکت آنها به سوی شما سریعتر خواهد بود. هنگامی که تصویر ذهنیِ روشنی از چگونگی زندگی خویش خلق میکنید، برای تبدیل آن به واقعیت، فردی مثبتتر، دارای انگیزه قویتر و مصصمتر خواهید شد. به این ترتیب استعداد ذاتی خود را تحریک کرده و ایدههای فراوانی از ذهنتان تراوش میکند الی به تحقق تصویر ذهنیتان کمک کنند.
فهرست مطالب
21 سر میلیونرهای خودساخته امروزه
مقدمه
1- رؤیاهای کبیر در سر بپرورانید!
2- حس هدفمندی را در خود تربیت دهید.
3- خویش را حائز پیشه آزاد بدانید
4- کاری را که واقعاً اخ دارید انجام دهید
5- در پیشه خود همیشه بهترین باشید.
6- سختتر و اغلب شغل کنید
7- خود را وقف یادگیری مادامالعمر کنید
8- نخست به خودتان حقوق بدهید
9- همه جزئیات پیشه خود را یاد بگیرید.
10- خودتان را وقف خدمت رساندن به مردم کنید.
11- کاملاً باخود و دیگران صادق باشید.
12- کارهایتان را اولویتبندی کنید و سپس با تمام قوا هیچکسی یکی روی آنها تمرکز کنید.
13- سریعالعمل و قابل اعتماد باشید.
14- آمادگی بالا رفتن از قلههای زندگی و حرفهتان راداشته باشید.
15- تمرین انضباط فردی در همه کارها است.
16- خلاقیت خدادادی خود را شکوفا کنید.
17- با کسان درست در پیوستگی باشید.
18- از سلامت جسمتان به نحو براوو مراقبت نمایید.
19- قاطع و عملگرا باشید.
20- به شکست فکر نکنید.
21- باید با سماجت و پایداری و آهنگ دو برابر به زندگی پیوستگی داد
نتیجهگیری
در سالهای اخیر، شاهد توجه بسیار زیاد رسانهها و کاربران به قوانین Antitrust بودهایم. این دسته از قوانین در کشورهای مختلف با نامهای گوناگون شناخته میشوند. برای مثال، در ایالات متحده به آنها قوانین رقابت یا ضدرقابت و در چین ضدانحصار گفته میشود. چنین قوانینی برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی پلتفرمهای بزرگ در راستای فروشنده، نشردهنده یا مارکتپلیسهای اغواگر تدوین و حتی در عرصههای سیاسی نیز به یکی از بحثهای داغ تبدیل شده است. در سوی دیگر، استارتاپهای بسیاری در سالهای اخیر سعی کردهاند درمقابل قدرت بسیار زیاد چنین پلتفرمهایی مقابله کنند و از آزادی عمل آنها در استفاده از قدرت بیشازحد خود جلوگیری کنند.
Presearch یکی از همین استارتاپها است که در سال ۲۰۱۷ مبتنیبر پلتفرم بلاکچین تأسیس شد. این استارتاپ قصد دارد با استفاده از توکن ارزهای مجازی، اقدام به تمرکززدایی در بحث جستوجو در اینترنت کند؛ بخشی که سالهای بسیار زیادی در کنترل گوگل بوده و این شرکت نقش بسیاری در انتخاب محتوای نمایش داده شده برای کاربران و تجربهی آنها در فضای مجازی دارد. پیشینهی این استارتاپ به حدود یک دهه قبل برمیگردد؛ زمانیکه هدف اصلی آن، ایجاد فهرستی از کسبوکارهای محلی بود" اما دیری نپایید که فعالیتهای گوگل روی آنها سایه انداخت و تلاشهای آنها بهواسطهی سرویسهای جدید این غول بزرگ فناوری بینتیجه ماند.
هستهی اولیه استارتاپ در سال ۲۰۰۸ تحت دامنهی Shopcity.com شروع به فعالیت کرد. این استارتاپ واقع درسیلیکونولی، اقدام به نمایش کسبوکارهای محلی در نتایج جستوجوی گوگل میکرد و قصد داشت با این کار، شناخت کاربران از کسبوکارهای اطراف خود را افزایش دهد و دسترسی خریداران به آنها را آسانتر کند؛ اما Shopcity در سال ۲۰۱۱ اعتراض خود را به نحوهی رتبهبندی محتوا در جستوجوهای گوگل اعلام کرد.
طبق گفتههای این شرکت، گوگل محتوای مربوطبه آنها را در درجهی کمکیفیت قرار داده بود؛ بههمیندلیل، نتایج آنها در صفحات میانی یا انتهایی جستوجو نمایش داده میشد؛ صفحاتی که اغلب کاربران بازدید نمیکردند. گوگل نیز در اقدامی انتقامجویانه اعلام کرد کسبوکارهایی را که در این وبسایت قرار گرفتهاند، از دید جستوجوکنندگان خود پنهان میکند و Shopcity را به این طریق جریمه کرد. چنینی اتفاقی دامنگیر سایت Shopcorona.com نیز شد که بهعنوان راهنمای کسبوکارهای محلی شهر کورونا واقع در ایالت کالیفرنیا فعالیت میکرد. گوگل در اظهارنظر خود اعلام کرد نتایج مربوطبه این وبسایت در صفحات ۵ و ۶ یا ۷ به بعد نمایش داده میشوند که کمتر از ۱ درصد از کاربران از آنها بازدید میکنند.
Shopcity درنهایت مجبور شد به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده شکایت کند؛ زیرا اعتقاد داشت گوگل به ناحق اقدام به بهبود نتایج جستوجو برای کسبوکارهای متصل یا دلخواهی خود میکند. بااینحال، علنیشدن شکایت این استارتاپ موجب شد رسانههای همسو با گوگل اقدام به تمرکز بیشتر روی ماجرا کنند و نقدهای واردشده بر الگوریتمهای مورداستفادهی این جستوجوگر در هیاهوی رسانهای محو شود.
نشریهی Gigaom در مقالهای در نوامبر۲۰۱۱، ادعا کرد چنین شکایتهایی از مایکروسافت نشئت میگیرد. نویسندهی مقاله اعتقاد داشت بیشتر شکایتهایی که علیه گوگل صورت میگیرد، وکلای نزدیک به مایکروسافت ارائه میدهند و مؤسسههای کوچک نمیتوانند هزینههای مربوطبه چنین دعاوی حقوقی و گرفتن وکیلهای سرشناس را پرداخت کنند؛ پس حتما شرکت بزرگ دیگری در پشتپرده وجود دارد که از چنین استارتاپهایی علیه گوگل حمایت میکند.
در مورد حقوقی مربوطبه Shopcity نیز، گری ریبَک وظیفهی دفاع از این استارتاپ مقابل گوگل را برعهده داشت. وی یکی از وکلای بسیار سرشناس درزمینهی قوانین ضدانحصار است که مسئول کمپین مایکروسافت علیه سرویس گوگلبوک نیز بوده است. این نشریه مایکروسافت را متهم میکند که از استارتاپهای کوچک بهعنوان سپری برای دعاوی حقوقی علیه گوگل استفاده کرده است. کالین پِیپ، همبنیانگذار Shopcity، در دفاع از استارتاپ خود و اظهارنظر دربارهی گفتههای نشریهی Gigaom اعلام کرد:
ما پلتفرم وسیع و جامعی برای تجارتهای محلی ایجاده کردهایم؛ بههمیندلیل، شرکتهایی مانند بوفالونیوز که تحت مالکیت هولدینگ Berkshire Hathaway است، اقدام به همکاری با ما و پرداخت هزینههای درخورتوجه برای کسب مجوز و فعالیت در سیستم ما کرده است. درحقیقت، گوگل بهتازگی از سیستم چنددامنهای ما الگوبرداری کرده و قصد دارد در جوامع محلی نیز حضور پیدا کند. این مسئله نشانگر این است که مسیر درستی در پیش گرفتیم؛ اما کپیبرداری گوگل از ما نمونهای ساده و ناقص نیست؛ بلکه این شرکت بهصورت جدی درحالپیگیری این مسئله است. گوگل اعلام کرده فضای محلی اهمیت بسیار زیادی برای آنها دارد و بدون شک آنها انگیزهی لازم برای جلوگیری از پیشرفت سایر شرکتها و استارتاپها دراینزمینه را دارند. حال اگر جلوگیری از رشد رقیب و خرید دامنههای آتی آنها و جلوگیری از گسترش آنها به سایر شهرها نباشد، چرا گوگل با منابع عظیم خود چنین کاری انجام ندهد؟
بااینحال کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده درنهایت اعلام کرد گوگل قوانین ضدانحصار را نقص نکرده و این شرکت را از مورد حقوقی مذکور تبرئه کرد. در سوی دیگر، مقامهای اروپایی دیدگاه بسیار متفاوتی به مسئله داشتند و نقدهای جدی به الگوریتمهای مورداستفادهی این شرکت اهل مانتینویو وارد کردند. پس از تحقیقات بسیار طولانی و پدیدارشدن موارد مشابه با شکایت Shopcity، اتحادیهی اروپا اعلام کرد گوگل محصولات رقبای خود را در نتایج جستوجو تنزل داده و منافع خود را در نتایج ترویج داده است. این امر باعث شد گوگل در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۲.۷۳ میلیارد یورو جریمه شود.
جریمهی سال ۲۰۱۷ فقط ابتدای راه برای جریمههای سهگانهی گوگل بود و در سال بعد، این شرکت مجبور به پرداخت۵ میلیارد دلاری بهدلیل نقص قوانین ضدانحصار در سیستمعامل اندروید شد. در اوایل سال جاری میلادی نیز، گوگل باردیگر با جریمهی ۱.۷ میلیارد دلاری مواجه شد که مربوطبه رفتارهای رقابتی ناسالم این شرکت در سرویسهای تبلیغاتی موتور جستوجوی خود بود. مقامهای اروپایی اعتقاد دارند گوگل از سلطهی خود بر اینترنت برای برتریدادن به سرویسهای خریدش استفاده میکند.
چنین جریمههایی حتی اگر از رقم میلیارد دلار نیز تجاوز کنند، تأثیر چندانی بر اقتصاد غولهای بزرگ فناوری نخواهند داشت؛ اما نکتهی مهم این است که هریک از تصمیمهای اتحادیهی اروپا موجب میشود شرکت خاطی فعالیتهای اقتصادی خود در نواحی مختلف را اصلاح کند تا به رقابت ناسالم و نقص قوانین ضدانحصار پایان داده شود. حتی با پایانیافتن موارد حقوقی، کمیسیون اروپا همچنان به نظارت بر فعالیتهای گوگل ادامه میدهد تا مطمئن شود راهکارهای این شرکت برای جبران نقصهای موجود مناسب خواهد بود.
در همین زمان، شکایتهای بیشتر علیه گوگل ادامه مییابد و درنهایت، اتحادیهی اروپا همچنان به گوگل نزدیک باقی میماند تا مطمئن شود سلطهی گوگل بر حوزهی جستوجو در هیچیک از بازارهای فعلی آن یا بازارهای آینده، موجب نقص قوانین ضدانحصار نخواهد شد.
نشانههای بزرگتری نیز وجود دارد که موجب شده بررسی موشکافانه از شرکتهای بزرگ فناوری دربارهی نقص قوانین ضدانحصار افزایش پیدا کند. یکی از فعالیتهای این شرکتها در رقابت ناسالم، ازبینبردن پلتفرمهای نوپا یا ضعیفتر رقیب است که به یکی از مباحث داغ سیاسی در ایالات متحده تبدیل شده است.
با زیر ذرهبین رفتن گوگل، فشارهای واردشده روی رقیبهای آن و استارتاپهای نوظهور کاهش پیدا کرده است. برای مثال، گوگل بهتازگی و در سکوت خبری، موتور جستوجوی DuckDuckGo را به فهرست موتورهای جستوجوی پیشفرض مرورگر کروم اضافه کرده که تمرکز اصلی آن، روی حفظ حریم شخصی کاربران در هنگام جستوجو است.
این قابلیت هماکنون در ۶۰ کشور مختلف دردسترس است. موتور جستوجوی گفتهشده سابقهی فعالیت طولانی دارد و بهلطف حفاظت از حریم شخصی کاربران خود توانسته رشد ثابت و پایداری در سالهای اخیر تجربه کند. بدون شک اضافهشدن به فهرست موتورهای جستوجوی پیشفرض کروم بزرگترین موفقیت اخیر DuckDuckGoبوده است؛ زیرا توانسته تنها در طی یک شب و با یک بهروزرسانی مرورگر کروم، به ۶۰ بازار جدید معرفی شود.
مرور قوانین ضدانحصار و توجه بیشتر به آنها موجب میشود پلتفرمهایی که در گذشته متحمل ضرر شدهاند، دوباره قدرت احیاشدن را بهدست آورند. همچنین، این قوانین کمک شایانی به رقیبهای خردهپای گوگل میکند. استارتاپهایی مانند Presearch رکورد یک میلیون کاربر را ثبت کرده و تعداد کاربران فعال ماهانهی آن به رقم ۲۵۰ هزار نفر در نسخهی آزمایشی رسیده است. بااینحال، طیف مخاطب چنین استارتاپی محدود است و بیشتر گیکها و علاقهمندان به ارزهای مجازی را شامل میشود.
درهرصورت، همچنان شاهد سلطهی گوگل بر صنعت موتورهای جستوجو خواهیم بود؛ اما اتفاقهای اخیر مانند بادی است که موجب شده غولهای فناوری کمی به لرزش بیفتند. بدون شک نگرانیهای اجتماعی دربارهی پلتفرمهای بسیار وسیع و تأثیر آنها، یکی از عوامل مهم در معطوفشدن توجه عموم و دولتها به چنین مسئلهای بوده است. حتی تحلیلگران نیز به این مسئله جذب شدهاند و بسیاری از دیدگاه دانشگاهی به موضوع میپردازند. دغدغههای گفتهشده موجب شده بحث نظارت بر اینترنت دوباره بر سر زبانها بیفتد؛ اما آیا نظارت دولتها بر اینترنت باعث بهبود شرایط میشود یا به انحصار بیشازپیش شرکتهای بزرگ و کاهش حریم شخصی کاربران کمک میکند؟
پلتفرمهای بزرگ توانستهاند با ارائهی سرویسهای تجاری رایگان به کاربران، به شبکههای عظیم کاربرمحور تبدیل شوند؛ اما این ساختار به اصطلاح رایگان مانند مار چندسری است که چهرههای زشت آن در بسیاری از موارد در سالهای اخیر نمایان شده است. ارائهی اطلاعات نادرست در فیسبوک بر ضددموکراسی، استفاده از یوتیوب بهعنوان ابزاری برای ترویج سخنان نفرتانگیز و افراطی و استفادهی نازیها و حزبهای نئونازی از توییتر بهعنوان فضایی امن برای یافتن اعضا و تأثیر بر سایر افراد، از نمونههای تأثیرات مخرب سرویسهای رایگان پلتفرمهای بزرگ است.
افزونبراین، تبلیغات گستردهای که در همهجای اینترنت شاهد آنها هستیم، نمونهی دیگری از تأثیرات مخرب است و شرکتهای بزرگ معتقدند درقبال سرویسهای رایگان، حق نمایش تبلیغات برای کاربران خود را دارند. جریان عظیم دادههای جمعآوریشدهی کاربران و امکان بهرهبرداریهای تجاری یا سوءاستفاده از آنها نیز از سایر مشکلات پلتفرمهای بزرگ است. همچنین، همیشه شاهد اخباری مبنیبر درز دادههای کاربران به بیرون هستیم که نشان میدهد این شرکتها دقت لازم در نگهداری از دادههای جمعآوریشده را انجام نمیدهند.
امروزه، عدهی بسیار زیادی از نرمافزارهای مربوطبه گوگل استفاده میکنند. یکی از بخشهای بزرگ گوگل که خدمات مربوطبه شرکتها در آن ارائه میشود، جیسوییت (G Suite) است. امروز گوگل اعلام کرد اخیرا ایرادی را در ساختار جی سوییت پیدا کرده که باعث شده رمزعبور کاربران این سرویس در فایل متنی سادهای ذخیره شود. این ایراد از سال ۲۰۰۵ در این سیستم وجود داشته؛ اما گوگل میگوید هیچ مدرکی دال بر سوءاستفاده از رمزعبور کاربران پیدا نکرده است. از یک سو، آنها درحالتغییر رمزعبورهایی هستند که احتمال میدهند بهدلیل این ایراد تحتتأثیر قرار گرفته باشند و از سوی دیگر، مشکل را به مسئولان جیسوییت در شرکتها اعلام کردهاند.
جی سوییت درواقع نسخهای از جیمیل و دیگر اپلیکیشنهای گوگل است که برای شرکتها طراحی شده و ایرادی هم که اخیرا در آن پیدا شده، مربوطبه طراحی خاصی است که برای شرکتها در این اپلیکیشنها اعمال شده است. در ابتدای فعالیت جیسوییت، این امکان وجود داشت که مسئولان اپلیکیشنهای جیسوییت در شرکتها بتوانند برای کاربران آنها در مجموعهی خود رمزهای ازپیش تعیینشده انتخاب کنند (حتی قبل از اینکه کاربری اولینبار به حساب کاربری وارد شده باشد). اگر این کار انجام میشد، رمزعبور حساب کاربری افراد بهجای اینکه پس از تحویل به کاربر در حساب کاربری مسئول نابود شود، در فایل متنی سادهای ذخیره میشده است. پس از مدتی، گوگل این امکان را غیرفعال کرده است.
این غول دنیای جستوجو در اعلامیهای بسیار تلاش کرده تا نشان دهد نابودی رمزعبورها ازطریق رمزنگاری چگونه انجام میشود و به کاربران اطمینانخاطر دهد که مشکل مربوطبه جیسوییت کاملا حلشدنی است. افزونبراین، با اینکه رمزعبورها در فایل متنی سادهای ذخیره شدهاند، خوشبختانه این فایل در سرورهای گوگل ذخیره شده و ازطریق اینترنت دردسترس نیست. گوگل امیدوار است کاربران جیسوییت این مشکل را در ردیف رمزعبورهای ذخیرهشده در فایل متنی سادهی شرکتهای دیگر قرار ندهند که باعث افشای رمزعبورها میشود.
بد نیست بدانیم مشکل مذکور در برخی از مشهورترین و پرکاربرترین وبسایتها و اپلیکیشنها وجود داشته است. در مارس، توییتر به ۳۳۰ میلیون کاربر خود توصیه کرد بهدلیل وجود حفرهای امنیتی، رمزعبورهای خود را تغییر دهند. فیسبوک رمزعبور صدها میلیون کاربر خود را در فایل متنی سادهای ذخیره کرد؛ درحالیکه ۲۰ هزار کارمند این شرکت به این فایل دسترسی داشتند. پسازآن، اینستاگرام اعلام کرد حفرهی امنیتی فیسبوک باعث شده حساب کاربری میلیونها کاربر اینستاگرام تحتتأثیر قرار گیرد.
گوگل دقیقا مشخص نکرده چه تعداد کاربر جی سوییت تحتتأثیر این مشکل قرار گرفتهاند و فقط اعلام کرده رمزعبور بخشی از کاربران جیسوییت در شرکتها ذخیره شده است. باوجوداین، احتمالا تمام کاربران جیسوییت از سال ۲۰۰۵ تاکنون، این مشکل را دارند. علاوهبراین، با اینکه گوگل اعلام کرده مدرکی نیافته که از این رمزعبورهای ذخیرهشده سوءاستفاده شده باشد، مشخص نکرده چه کسانی به این فایل دسترسی داشتهاند.
همانطورکه احتمالا مطلع هستید، مایکروسافت با پروژهی xCloud قصد دارد بهواسطهی بهرهگیری از فضای ابری، بازیهای ایکسباکس را با بهترین کیفیت ممکن روی هر دستگاهی، اعم از موبایل، تبلت، لپتاپ، تلویزیون و... استریم کند. هماکنون، ردموندیها سخت مشغول توسعهی زیرساختهای موردنیازِ xCloud هستند و اخیرا آزمایش داخلی سرویس xCloud را آغاز کردهاند تا بدینوسیله، تواناییها و ضعفهای موجود را پیش از عرضه بسنجند.
طبق اطلاعات جدیدی که دربارهی این سرویس منتشر شده، بهنظر میرسد در نقطهی فعلی، xCloud قادر به پشتیبانی از بیش از ۳۵۰۰ بازی است؛ بازیهایی که برای اجرای آنها روی سرورهای xCloud نیازی به هیچگونه تغییر توسعهدهندگان نداشتند. بااینحال، توسعهدهندگانی چون کپکام و پارادوکس از همینحالا کارِ آزمایش بازیهای خود روی سرورهای مایکروسافت را آغاز کردهاند. کریم چادهری، مدیر بخش گیمینگ ابریِ مایکروسافت میگوید:
ما از قبل تیغههای مربوطبه xCloud را در مراکز دادهی آژور مستقر کردهایم. این مراکز داده در ۱۳ نقطهی مختلف با تمرکز بر نزدیکبودن به مراکز توسعهی بازی در آمریکایشمالی و آسیا و اروپا قرار گرفتهاند.
از این گفتهی چادهری میتوان نتیجه گرفت در ابتدای کار، xCloud فقط به کاربران آمریکایشمالی منحصر نخواهد بود و مایکروسافت در همین ابتدا، چشمانداز جهانی و وسیعی برای سرویس جدید خود در نظر دارد.
بسیاری از بازیها برای اجرا روی xCloud به بازنگری در کدنویسی نیازی ندارند؛ اما ازآنجاکه سرویس یادشده امکان اجرای بازیهای ویدئویی روی دستگاههای ریزنقشی همچون گوشیهای هوشمند را نیز فراهم میکند، قطعا نیاز به برخی دستکاریهای جزئی نظیر تنظیم مجدد اندازهی فونتها برای خوانایی بهتر روی نمایشگرهای کوچک یا برگزاری مسابقات آنلاین روی سروری واحد برای کاهش تأخیرِ اینترنت، ضروری دانسته میشود.
با وجود تمام اطلاعاتی که از سرویس گیمینگ جدید ردموندیها تاکنون داریم، این شرکت سعی کرده دربارهی بسیاری از موارد سکوت اختیار کند. بااینحال، قطعا در کنفرانس E3 پیش رو که چیزی به برگزاریاش باقی نمانده، غول دنیای فناوری صحبتهای بسیاری دربارهی xCloud خواهد کرد. انتظار میرود در E3 2019، تاریخ رسمی آغاز مرحلهی آزمایشی عمومی سرویس یادشده اعلام شود و کاربران رسما بتوانند طعم آیندهی گیمینگ را بچشند.
هواوی قصد دارد یک بازنگری در ارتباط خود با شرکت پست آمریکایی فدکس داشته باشد. چینیها ادعا میکنند فدکس دو بستهی پستی به مقصد هواوی در آسیا را عمدا به آمریکا منتقل کرده است. بهعلاوه هواوی میکند آمریکاییها قصد تغییر مسیر دو بستهی دیگر را هم داشتهاند.
هواوی در مصاحبه با رویترز ادعا کرد که دو بستهی پستی از مبدأ ژاپن به دفتر این شرکت در چین ارسال شدند که شرکت فدکس آنها را به آمریکا انتقال داده است. بهعلاوه آنها میگویند دو بستهی دیگر هم از ویتنام به دفتر هواوی ارسال شدهاند که فدکس قصد داشت آنها را به مقاصد دیگر در آسیا منتقل کند. چینیها برای ادعاهای خود تصاویری از گزارشهای ردگیری شرکت فدکس ارائه کردهاند.
خبرنگار رویترز که تصویر گزارشهای ردگیری را مشاهده کرده بود، نمیتواند صحت و اصل بودن آنها را تأیید کند. همین گزارشها به نمایندهی فدکس هم ارائه شد که از هر اظهارنظری خودداری کرد. شرکت آمریکایی ادعا میکند که بهخاطر حفظ اطلاعات شخصی مشتریان، اجازهی اظهارنظر دربارهی رسیدهای ردگیری مرسوله را ندارد. بهعلاوه هواوی میگوید که چهار بستهی مذکور تنها حاوی اسناد و نه قطعات و محصولات فناوری بودهاند. البته باز هم خبرنگاران نمیتوانند این ادعا را تأیید یا رد کنند.
مدیران هواوی نگفتند که چرا تصور میکنند مسیر بستهها تغییر کرده است. بهعلاوه خبرنگاران هم نمیتوانند ارتباطی بین ادعاهای کنونی و مشکلات پیشآمده بین دولت آمریکا و شرکت چینی پیدا کنند. آمریکاییها از چندی پیش فشارهای خود را بر هواوی افزایش دادند و هرگونه خرید و فروش از سمت شرکتهای آمریکایی را با آنها ممنوع اعلام کردند.
جو کلی، یکی از سخنگوهای هواوی در مصاحبه با رویترز گفت:
رخداد اخیر باعث شد تا اعتماد ما به شرکت فدکس خدشهدار شود. اسناد مهم تجاری در این بستهها وجود داشت که توسط فدکس به مقصد نرسید. در عوض بستهها یا به درخواست مقامات دیگر یا تصمیم خود شرکت فدکس، به آمریکا منتقل شدند. ما اکنون در نتیجهی اتفاقات رخداده باید سیاستهای لجستیکی خود و پیشنیازهای قانونی تحویل اسناد مهم را بررسی کنیم.
در ادامهی مشکلات ایجادشده، هواوی تأیید کرد که بسته از مبدأ ویتنام درنهایت به مقصد رسید و بستهی دیگر نیز در مسیر قرار دارد. ازطرفی ماری دوناهو، سخنگوی فدکس میگوید که تغییر مسیر بستهها یک اشتباه در فرایند تحویل بوده و هیچ سازمان یا دولتی از آنها درخواست تغییر مقصد بستهها را نداشته است.
فدکس در بیانیهای به ادعای هواوی اینگونه پاسخ داد:
چنین مشکلی بسیار کوچک و محدود به چند بسته بوده است. ما اطلاعات کاملی از بستههای دچار مشکل در این مورد داریم و با مشتریان خود همکاری میکنیم تا بستهها به مالک اصلی بازگردانده شوند.
رویترز برای بررسی دقیقتر مسئله، با وزارت بازرگانی آمریکا تماس گرفت تا احتمال دست داشتن دولت در تغییر مسیر بستهها را بررسی کند. آنها احتمال میدهند که تصمیم جدید دولت ترامپ مبنی بر ممنوعیت خرید تجهیزات آمریکایی توسط هواوی، میتواند دلیلی برای این حرکت فدکس باشد. بههرحال درنهایت وزارت بازرگانی هیچ اظهارنظری دربارهی مشکل پیشآمده نداشت.
دولت ایالات متحده اعتقاد دارد هواوی، بزرگترین تولیدکنندهی تجهیزات مخابراتی در جهان در مسیر تولید فناوری ارتباطی نسل بعد یعنی 5G قرار دارد. آنها میگویند قرارگیری هواوی در این مسیر شاید بحرانهایی جدی را برای دولتها دیگر پدید بیاورد، چون هواوی ارتباط نزدیکی با دولت چین دارد. درمقابل، هواوی همیشه ارتباط با دولت، ارتش و سازمانهای اطلاعاتی چین را تکذیب کرده است. بههرحال این کشمکشها موجب بالا گرفتن درگیریها بین دو اقتصاد بزرگ جهان شد.
تصاویر ردگیری مرسوله که از سوی هواوی برای رویترز ارسال شد، نشان میدهد که بستههای ارسالشده در تاریخهای ۱۹ و ۲۰ مه از توکیو به مقصد هواوی در چین ارسال شدند. بستههای مذکور درنهایت در تاریخ ۲۳ مه به ممفیس تنسی و مرکز مدیریت شرکت آمریکایی رفتند. گزارشها نشان میدهد بستههای از مبدأ هانوی در تاریخ ۱۷ مه نیز که برای دفاتر هواوی در هنگکنگ و سنگاپور ارسال شده بودند، در دفاتر محلی این مقاصد متوقف شدند. دلیل توقف نیز در اسناد، «استثنا در تحویل بسته» بیان شده است.
با نگاهی به توضیحات وبسایت فدکس به این نتیجه میرسیم که وضعیت «استثنا» در موقعیتهایی خاص برای بستههای پستی ایجاد میشود. در چنین موقعیتهایی، رخدادی پیشبینینشده مانع از تحویل بسته میشود. بهعنوان مثال میتوان تعطیلی، مراسم خاص یا عدم حضور شخص تحویلگیرنده را بیان کرد. بههرحال فدکس جزئیاتی از شرایط استثنا بستههای هواوی اعلام نکرد.
هواوی ادعا میکند پس از عدم تحویل بستهها در هنگکنگ و سنگاپور، با بخش خدمات مشتریان فدکس تماس گرفته است. مسئول خدمات مشتریان، این پاسخ را به نمایندهی هواوی داده بود:
دفتر FDX SG پیامی از FDX US دریافت کرد تا بستهها را نگهداری کرده و به آمریکا بازگرداند. البته بسته اکنون در دفتر فدکس قرار دارد و فرایندهای بازگشت به مبدأ را طی میکند.
هواوی میگوید هر دو بستهی ارسال از ویتنام توسط کارگزار پستی شرکت ارسال شده و حاوی اسناد مهمی بودهاند. آنها میگویند دفتر ارسالکنندهی بستهها ارسال آنها به آمریکا را نپذیرفته و درخواست برگشت آنها را داده است. درنهایت همهی این اظهارنظرها در حد ادعا هستند و خبرنگاران نتوانستند هیچیک از آنها را تأیید یا رد کنند. بستههای ارسالشده از ژاپن نیز طبق صحبتهای هواوی پس از تأیید مراحل ردگیری بستهها در فدکس به آمریکا ارسال شدند.